Godmorgon eller?

Ja, kallt är det och ingen sol och snart Juni.

Dagen var planerad- kaffet bryggt och jag skulle just börja göra mig iordning för dagen. Planerna var:

* Köpa jalusier för en billig peng på IKEA, ev kuddar till soffan.
* Köpa födelsedagspresenter till Gary.
* Allmän inspirationsstrosning på stan.

Men- så kom jag på. Jag kikar på banken hur mkt ja kan spendera. Visade sig- jag kan inte spendera ngt! Finns inget. Barnbidrag om 2 dagar. Får se om Gary hinner få presenter. :(

Så tillbaka in i sunkigheten i soffan och en låång dag med ingenting framför mig. Jag skulle kunna tvätta undan och dammsuga undan innan helgen- det kan jag göra! Jag kan försöka klippa gräsmattan- MEN- jag kan inte duscha.

Den här månaden har, Ilandsproblem, vart den jobbigaste på mycket mycket länge. Bara väntat på att dagarna ska gå från löning till barnbidrag. Å inget vatten på det. Men visst vi har tak över huvudet, även om det är kallt, och vi har mat på bordet. Ja ska inte klaga.

Men ja e lite bitter idag.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Stackars er!!

2010-05-18 @ 09:58:44
URL: http://elisabethsimonsson.blogg.se/
Postat av: mamma

kanske fixa i trädgården? Göra iordning uteplatsen?

2010-05-18 @ 11:18:53
Postat av: Annika Norén

Man blir så besviken när det inte går att genomföra det man tänkt sig. Hoppas att det blir en bra dag ändå. Ut och promenera lite så brukar tankarna skingras en aning.

2010-05-18 @ 11:44:32
Postat av: Maria

Sv: Jag har nu målat ramar, städat garderben, satt upp tavelkollage, satt upp en klocka. Så dagen blev bra iallafall :)

2010-05-18 @ 12:42:06
URL: http://mclachlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0