2011

2011 krönika i bilder.

Januari bjöd på älskade lilla Lisa, den 21a. Trodde hon skulle kolla den 5e, men icke. Jag gjorde min sista tenta en vecka innan hon kom. Januari bjöd på många promenader med dubbelvagnen med flickorna i... Ally sov fortfarande, hon var ju bara 3 år. Stor skillnad från nu!



Februari började med Allys gymnastikstart- mycket uppskattat! Hon hade också en dress-up day på preschool där hon skulle vara ett lejon :) Vi försöketr i familjen anpassa oss till att nu vara 4... och att ha en liten bebis igen!





Mars bjöd på vackert vårväder och jag var mycket ute med flickorna och gick promenader och lekte på leksplats. Mars var också månaden, Lisa blev 2 månader, då jag började bli riktigt trött på grund av att hon bara somnade på mig och ingen annanstans.





April hade påsken och Ally var påskgumma på preshool. Jag köpte också en ståbräda då jag inte tyckte vi behövde dubbelvagnen längre. Ståbrådan var kanon! Lisa ville nu inte längre ligga i liggvagnen utan jag fick sätta henne upp so fort hon vaknat till. Gjorde så småningom om vagnen tillsittvagn.





Maj bjöd på fint beök en hel månad. Thomas och Madde <3 bodde hos oss i en månad pga hennes praktik. En fantastisk månad- det var otroligt mysigt att ha Madde som sällskap hemma...Vi köpte också en ny bil, i april, och skaffade en framåtstol till Ally som hon älskar! Jag började nog i Maj gå mina PW´s i slottskogen. Lisa började md smakportioner och jag beställde AW´s böcker för att få ordning på kaotiska nätter.





Juni bjöd på Lisas 5 månaders dag och hon lär sig sitta, Ally slutade preshool och vi var ute mycket flickorna och jag. I skogan, på bibblan, badade m.m. Vi har fortfarande sen födsel urkassa nätter med Lisa. Vi var på bröllop mellan min kusin och fru Hanna.





Juli är sommarmånaden, vi bilar till stockholm på semester och till köpenhamn på semester och gör om vår uteplats. Jag hänger med flickorna och hittar på massa!



Augusti firar vi underbart bröllop mellan syster E och M i varberg, vi får klart vår gillestuga och vi har en inflyttnings/födelsedagsfest på min födelsedag med nära och kära. Den största sorg drabbar oss när vi får veta att Madelene och Bebis Line oväntat gått bort och livet blir sig aldrig likt igen...





September
ger mig tanken att jag ska byta vår vagn till en bugaboo och jag får låna en av en kompis. Vi begraver Madelene och Line ...Lisa lär sig att krypa efter två månaders gungning :)





Oktober ger oss bästa skatten- lillkusin Josef föds! Jag köper också en ny vagn och säljer vår gamla. Lisa blir 9 månader och står själv och har äntligen hittat lite rutiner och sover emellanåt aningen bättre.





November
är min praktikmånad, början av den. Vc Landvetter. Ally har dressup party, haloween på skolan och är den enda clowntjejen blad alla prinsessor :) Jag anordnar Me&I party hemma hos mig som vart mysigt och fina kläder! Mamma/mormor fyller 60 och överaskas av oss på Heaven 23 med god räckmacka! Jag får ett ryck och fixar nya möbler till vardagsrummet.







December är julmånaden och det bakas lite här hemma, men jag är trött efter praktik och någon vidare stämning vart det aldrig. Men julaftonsmorgon fick vi och firande med nära och kära. Lisa går själv i början på månaden. Vi bokar vår Thairesa till januari!





Nu är det 59 minuter kvar av detta året som bjudit på stor glädje bland annat iform av många små barn som kommit till världen men också en enorm enorm sorg då två änglar fått lämna världen. Jag önskar ingen detta.

Men nytt år nu och vi tar med det vi har, det som gör oss till dom vi är, och går in med detta i 2012. En förhoppning om att detta år ska bli just så som vi önskar!

En riktigt god fortättning önskar jag er alla!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0