blomsterlandet

Jag älskar utby- eller utbynäs där vi bor. Särskilt på sommaren- men vem gillar inte sommaren. När det är dags för Lisas slummer vid 18-19 tiden så går jag runt kvarteret tills hon somnat och sen går jag hem igem. Tröttnar aldrig på att gå samma runda! Människor är ute, pratar med mig, pratar med varandra, fixar i trädgårdar, renoverar sina hus, grillar och skrattar.

Ibland går Ally med mig efter middagen och häromdagen fastnade vi vid ett hus längre ner på vår gata ( vi bor på en lång gata ) som hade två små hundar i trädgården. Ett pensionärspar bodde där och han tog tillfället iakt att börja prata med mig...

P- Dej har jag inte sett förut, har du nyss flyttat hit?
Jag- (tänker ehhh känner du alla?) Vi har bott här 1,5 år nu, jag brukar gå här med vagnen dagligen.
P- Jassååå... vilket hus då?
Jag- Längre upp, korsningen österhed-hovsmed. Svart/vitt mexitegel hus.
P- Ja det vet jag du! Du förstår jag har bott här hela mitt liv nu- 72 år! ( han pekar mot ett tegelhus tvärs över gatan) Därborta är mitt föräldrahem- där är jag uppvuxen!

Lite roligt! Dom pratade bara gott om Utbynäs förstårs och att det verkligen var generationsbyte just nu. Så är det ju. Det är också roligt att se hur andra har det i sina trädgårdar och få lite inspiration! Vi har just nu en fin del gräsmatta/husdel och en halvdränerad övervuxen ful del. Jag vill piffa upp huvudingången och även bakingången lite s mamma och jag åkte idag till blomsterlandet och köpte lite fina blommor ( paret som bodde här innan har lämnat MASSA krukor ) Jag blev så nöjd med resultatet!







På mellanbilden och nedre bilden kommer tyvärr den fula delen av gräsmatta in. Vi väntar på bättring..bortser ni från den så bor vi på en lugn och skön gata med fina hus och granne med skog, bäck och blommor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0