Fun vs. Bugga

Ack ja detta barnvagnsbekymmer. Men nu ska jag göra en liten lista, för och nackdelar med båda vagnarna. Det är ENDAST Bugaboo som intresserar mig överhuvudtaget om jag ska byta vagn. Inga andra vagnar slår min Fun. Enligt mig själv då.

Bugaboo Cameleon:
+ Otroligt lätt
+ Lättnavigerad pga svängbara hjul. Dock mycket små hjul fram och man "måste" köpa snöhjul om man tycker det är ett problem med små framhjul i snön.
+ Bra varukorg
+ Mycket smidig att ändra ligg/sitt läge på sittdelen och att vända sittdelen framåt eller mot mig.
+ KÄnns som en bra  mellanlägesvagn. inte en sulky men inte inte en ordentlig vagn. Passar bra för Lisa!
- Måste dela den i två delar när den ska in i bilen, (Vanesak?)
- Något krånglig att vika upp när man ska använda den igen. (Vanesak?)
- Barnet ligger aldrig helt plant utan vid fullt liggläge ligger barnet som ett V. (Vanesak?)
- Bredare än Fun
- Känns väldigt "out there"- liksom ingen gosig vagn... inga väggar som skyddar. Barnet känns lite exponerat för kyla tex. Kan en åkpåse skydda tillräckligt?







Teutonia Fun
+ Lättnavigerad pga svängbara hjul. Aningen större än Bugga´s och behöver inte bytas vid snö.
+ Stoppas in i bilen i en helhet och vecklas upp igen i en helhet.
+ Stor mjuklift/liggdel där det går bra att sitta på ett fårskinn och ha en filt och inte frysa under vintern
+ Smal!
+ Plant liggläge
- TUNG! När jag nu använda Bugga´n lite känns denna som en koloss när jag ska lyfta in den i bilen. Lite som att Lyfta Ally efter att Lisa kom :)
- Kanske lite mer vagn än vad jag egentligen behöver nu när Lisa är lite större. Använde sulkyn mycket när Ally blev äldre minns jag.





What to do what to do. Jag är nostalgisk också till råga på allt. Allys vagn känns det som. Vagnen till vårt första barn. Skulle inte vi rosta ihop på äldre dar? Kanske inte. Jag väntar på ngt typ av tecken nu. Typ en superbillig vagn på blocket so jag absolut inte kan låta bli!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0