och nu?

Idag har mamma och jag varit på ljuvliga gekås, tomma gekås för att vara så nära inpå jul, och vi hade en skön dag! Fina saker till barnen, uv-kläder inför thailand och lite till mamman med och budgeten sprack på 119 kr. Helt ok. 
 
Sen. Sen när vi ska hem tänkte jag att jag får titta till LM-tentan igen då maddafakk för att säkert veta att jag får Underkänt igen. Jag har ju redan anmält mig till omtenta på lördag utan att veta resultat från förra omgången. Men den kändes ju urkass som i nubörjarjaggråta-kass så jag misstänkte ännu ett U framför min siffra. 
 
Så jag tittar och det står Godkänd framför min siffra 11. Tystnad. Bäddra tillbaka i telefonen där jag skriver upp mina tentanummer för att inte glömma. 17 nov lördag nr 11. Bläddra tillbaka till tentaresultatet igen. Godkänd nr 11. 
 
Tvekan. Hade jag nr 11? Jag kanske inte hade 11- fast jag skrev upp det direkt efter jag kommit ut från tenta salen. Jag måste haft ett annat nummer. Eller vänta- skolan har skrivit fel. Egentligen har jag inte klarat den. Så måste det va. 
 
Eller. Så står det Godkänt på nr 11 för att jag har klarat den. Och den tanken har fortfarande inte, 6 timmar senare, landat. Den har inte landat. Jag har mailat skolan för att dubbelkolla, jag vågar inte tro. 
 
Nu då? Vad innebär detta? Jag är färdig innebär det- Kan det vara så. Kan det vara så att jag slipper stress, plugg hängande över mig jämt och ständigt, plugg sena kvällar och nätter när flickorna somnat, slipper ständigt dåligt samvete när jag, istället för att räkna och läsa, lägger mig eftersom ögonen går i kors. Slipper jag detta nu? Jag har levt med denna utbildningen så länge att den blivit en del av mig, liksom "är jag" att aldrig bli klar med den. Alltid har den hängande över mig. 
 
Nu är jag klar. Vad gör man nu? Jobbar man nu eller? Inget plugg? Är jag ledig när jag är ledig? Så otroligt otroligt skönt isåfall. Så skönt. 
 
Nu börjar det liksom. Nu börjar jag som sjuksköterska och jag ser fram emot det För jag älskar mitt jobb. Jag älskar att arbeta med människorna..både personal och patienter. Varje dag lär jag mig, varje dag lär DE mig. Jag kommer utveckla och jag ser fram emot det! 
 
Så. Nu är jag så trött så trött. Av dagens chock. Imorgon kan jag baka pepparkakor med familjen och på lördag  kan jag gå på barnkalas med barnen. För jag behöver inte läsa till omtenta. Jag behöver inte läsa någonting alls mer. Jag kommer sova gott i natt! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis och lycka till! Bra kämpat! :-)

2012-12-07 @ 20:01:23
Postat av: Lina

Du förtjänar att sovagott, inte ha dåligt samvete över icke pluggandet osv!
Kram

2012-12-07 @ 21:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0