Mammaboostshow

Igår var jag och Linn och Lina på mammaboost. En show på svenska mässan med Petra Mede, Andreas Lundstedt och Thomas järvheden . Jag hade ingen aning om vad det innebar, en kul kväll att komma ut tyckte jag! 

Jag jobbade fram till ca 15.45 på måndagen. Gary var vänlig och hämtade barnen för jag skulle med buss ca kl 17 vilket betyder gå ca 16.45. De åkte till Universeum och jag blev själv. Snabb dusch ( usel på att duscha snabbt) och ladda min urladdade telefon i badrummet. Lina ringer- har glömt skriva ut biljetterna! Mammaledig är hon btw. Hon har ingen skrivare. Jag hinner inte. Hon ringer Linns man som får skriva ut på dagis. Han ringer mig. Kan inte skriva ut på dagis. Jag försöker sminka mig. Högtalartelefon. Han mailar biljetterna till mig. Lina ringer. Hennes bror kan skriva ut och hon kör och hämtar. Ok. Klockan är 16.25. Jag är halvklar. Lina ringer. Hennes bror har ingen toner. Nähe. Jag måste skriva ut. Ok går nog fort, garys datorer är alltid på. Går ner i källaren. Ingen dator är på. 16.35. Jag häller volympulver i håret, får ingång datorn, skriv ut, inget händer? 16.40. Lina ringer. Hur går det? Ingen kommentar. Aha skrivarn har inget papper. Lägger i papper och ut kommer 711 dagsrapporter från ölrepubliken. Sen biljetter. 16.45. Rusar upp, häller över allt i handväskan till min "partyväska. Vänta nu? Var är min plånbok? Kvar på jobbet. Suck. 16.50. Skitsamma. Rusa till bussen i klackar och paraply. Phuuu....

Men efter det var det supertrevligt! :) åt på pinchos götabergsgatan, otroligt gott! Tog taxi från avenyn till svenska mässan. Ja ni läste rätt. Vi var sent ute ;) showen var bra! Låtar blandat med stå-upp och komik av Petra och Thomas. Allvar med barnpsykologer och goodiebags på stolarna. Mycket skratt och mycket igenkänningsfaktor! När showen var slut åkte vi till ölrep och tog varsin öl och sen åkte vi hem. 

Men det är kul att komma ut! Ska bara organisera den mammalediga lite mer till nästa gång ;) 

God mat på pinchos: 

Andreas Lundstedt, ödmjuk och rar under kvällen! 

Mamma i pausen: vitt vin eller Amarula miniflaska? Vitt vin i handen och smyga ner Amarula i handväskan ;) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0