Slipade däck

Idag har vi varit lediga enl schema, Lisa och jag. Började surt hos loppan av ngn anlening jag ej vet. Men sedan fick hon bada bubbelbad i ca 1 timma och då blev hon glad. Hon är som sin mor. Hon vill bada varje dag och hela dagen om det vore möjligt ha ha! Ally däremot får man lirka in i duschen på söndagar för tvätt av hår.
 
Efteråt fick vi åka och lämna in bilen för däckbyte. Och nu är jag ärlig. Jag hatar, i vårt hem använder vi inte det ordet, vi "gillar inte", men nu säger jag det ändå. Jag hatar att fixa med bilen. Jag hatar att betalar försäkringar som kostar skjortan, jag hatar när jag måste byta torkarblad och annat jox. Och jag har inte bytt däck på bilen på ca 2,5 år. Jag har kört med allrounddäck. Inga dubbisar. Och nu idag blev jag över tusenlappen fattigare men nu har jag sommardäck, nya torkarblad bak och fram och en ny suuuuperviktig lampa över reg.skylten. Trasig enligt besiktningen. Blä. Och det visade sig att två av mina däck var typ blankslitna såg jag när jag kom hem och skulle rulla in dem i garaget. Och två i mkt bra skick fortfarande. Vilka två, bak eller fram vet jag inte. Har du inte liksom kollat tryck med jämna mellanrum ställs frågan till mig? Öh nä jag har inte "liksom" gjort det. Jag vet liksom inget om bilar och har hand om allt annat i vår vardag. Kan inte någon sköta min bil åt mig snälla.
 
I vilket fall. Allybus kom hem från skolan och vi åktesenare till rusta för att hämta vårt planerade bord och stolar men icke, det fick inte plats. Antingen får jag åka utan bilstolar eller så får Gurra hämta med deras leveransbil från bryggeriet. VI droh´g istället och tvättade min bil i partille, 50% rabatt via idottsguiden på värtsingtvätten. Så fin bilen blev, och oj så många smårepor den har! Ujuj...typiska dra med pinne mot lack-repor. Barn barn barn.
 
Jaja, imorgon är det jobb igen efter en veckas ledighet. Och jag har blivit uppdaterad under veckan och givetvis händer allt med alla mina patienter när jag inte är på plats, slår aldrig fel. Inte pga slarv från min sida eller planering eller så... bara att de blir dåliga just när jag inte är på plats. Så imorgon går jag in en timma tidigare och uppdaterar mig. Jag har student också... en T4. Och jag är ingen pedagogisk lärare och jag gillar inte att lära ut när jag knappt tycker att jag själv gör rätt. Men det blir vad det blir, jag har inga förväntningar på detta. Tydligen "min tur" att ha student då de andra haft de senaste gångerna. Vissa tycker verkligen det är superkul att ha student och vara handledare- de brinner för det! Inte jag. Jag vill va ensam, jobba ifred och köra mitt race. Kanske kan vara bra för mig att ha en student :)

Hon som älskar att bada: 


Loppan på mekonomen ;


 

Kommentarer
Postat av: moster med converse.

Gillar vad jag ser.

Svar: Hon har fyra par converse ☺️
Maria McLachlan

2015-04-13 @ 23:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0