Matutmaningen

Jag har gått med i Matutmaningen på CF partille. Många går med för att komma tillrätta med kosten och träningen, man tränar mycket och ofta men kommer igen vart pga att man äter för dåligt.  Många vill gå ner i vikt. 
Jag vill inte går ner i vikt, jag vill utvecklas, få ett bra kost-tänk ( äter inte så dåligt men det kan alltid blir bättre ) 
En coach håller i detta och vi har i söndags fått väga oss vad gäller vikt, fettprocent och vätskemängd. Sedan är  det uppföljningar fram till 17 mars då det är avslutning. DVS 2 månader.
 
Såhär ser min lista ut: 
Jag har bytt valnötter mot mandel som också gic bra. Och det ska stå middag längst ner och inte lunch..
 
Detta började jag med idag, ledig dag så det passade bra. Iom att jag åt frukost senare än jag brukar när jag är ledig så skippade jag mellanmål med nötter.
 
 
 
Det kräver planering litegrann, men jag har fått ihop det ganska bra vad gäller recepten som inte blir så varierande.  Jag tänker variera med quinoa till lunch och ugnsgrönsaker till kvällen. Så jag får någon variation ha ha ha...
Familjen får äta det jag äter helt enkelt, och jag kommer steka upp stora omgångar som jag ska frysa in och ta fram när familjen äter annat. 
Jag ser fram emot det, blir nog bra! 
 
I ordning frukost, lunch och middag. Vägt och mätt och korrekt :) 
Mellan lunch och middag kokade jag idag två ägg som mellanmål. 
 
Mjölken är nytt, jag gillar inte mjölk. Även ljummet vatten var kräkkänsla, men det får gå!
 
Lunch, strimlad kalkonfilé men bulgur ( hade inte quinoa), olivolja och sallad. kalkonen kryddade jag med salt, peppar och paprikapulver!
 
Middag; Kycklingburgare av kycklingfärs, bulgur ( skulle gjort ugnsgrönsaker men de blev inte klara i ugnen, de får tas med till jobbet imorgon :) och sallad och olivolja. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0