Häck och krukväxt

Det har varit en skitvecka på jobbet. Så det var skönt att vara ledig idag. Jag och Lisa gick på gympa på morgonen- det är så härligt att vara med ett barn ensam, ägna sig åt varandra bara. Hon älskar sin gympa! Kul!
 
När vi kom tillbaka så drog vi oss efter ett tag ut till Mölnlycke och garden center där. VI ska köpa häck, skulle gjort förra året.. men ni vet hur det är ;) det tar lång tid ibland...hrrmm..
Vi hittade olika alternativ. Vi är såklart oense- men kommer bli ense. Åt mitt håll. Gary "spenderarbyxan" Mclachlan vill ha en av de dyraste buskarna, buxbom, som växer låååångsamt och är från början knappt till knäna på oss. Jag då, jag vill ha liguster eller avenbok som är täta buskar, vinterlövade och beronde på vilken man väljer- avsevärt billigare än buxbom. Om jag ska upp i buxbompriser på avenbok tex så är avenboken redan så hög, och högre, än  mig. Liksom redan färdigvuxen. Finns inget som talar för att buxbom ska väljas. Så det blir jag som kommer gå vinnande ur det här :) Jag vill gärna att häcken ska insynskydda INNAN jag går i pension. Så då är buxbom inget alternativ.
Priser tex: buxbom 1 st 349kr, avenbok 10-pack 218 kr. Liiite billigare. Bara lite ;) Och minst lika fina! Ingen fick följa med hem idag, bara en köttätande växt. Javisst - en flugätare. Så mysigt så. Barnen och gurra insisterande- inte så charmigt tyckte jag men blev nedröstad. Skall minnas detta i nästa familjeröstning !

Buxbom, halva Allys stl:

Liguster;


Avenbok, mindre variant:

Lisa hittade tomatplanta- blev överlycklig;


Familjen väljer köttätande växt. Yak. Suddig bild, men enda jag fick.

Vi köpte en glass, åkte hem och har hängt hemma sen. Jag som frös ihjäl i butiken hoppade in i duschen hemma, Lisa hängde på som vanligt. Hon duschade sen 1,5 timma. Til slut fick jag ut henne efter att ha sagt att det blir pasta/köttfärssås till middag. Då kom hon fort som ett skott. 1. Hon älskar att duscha. som jag. 2. Hon älskar pasta/köttfärsås. Varje dag helst.
 
Vårt nya lördagsnöje är att titta på gladiatorerna- ally är faschinerad! En mysig dag idag... familjär. Jag gillart. Imorgon är det tippen som gäller, samt att Gurra ska hämta vårt nya utebord med stolar. PÅ eftermiddagen ska jag och flickorna på bäversafari i Utby. Jo ni läste rätt :) Mer om detta imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0