utelek

I eftermiddag har vi varit mkt ute och lekt. Pappa G har vart duktig med häcken! Klippt ner den ytterligare oh burit bort alla kvistar. Lisa somnade och när hon vaknade rensade vi lite i klädgarberoberna och sen började vi promenera mot ICA för lite godisköp...
 
Något av det bästa jag vet är att gå ut med flickorna utan någon plan om vart vi ska gå. Eller stress. Ibland hamnar vi på parkeringen, ibland i skogen, ibland på lekplats och ibland på ica. Lisa knatar på i saaakta mak och Ally springar framför oss och bakom oss och framfö oss. Vi stannar och tittar på allt utmed var vi går, plockar och lägger i vagnen, jag rensar dagligen vagnen från torkade blommor, grenar och stenar :)
 
Lisa säger ifrån efter ett tag när hon inte vill gå mer och gottar ner sig i vagnen. Idag när vi rundade hörnet ut på stora gatan hittade vi smultron så då stannade vi där en stund- Lisa gillade inte smultron. Men å andra sidan gillar hon inte jordgubbar och hallon heller!
 
Vid kyrkan sa Ally att hon inte orkade gå mer- då hoppa jag in i snåret och kom ut med en perfa vandringstav till henne- lycka och plötsligt sprang vi ner till ICA :) På vägen hem blev hon lite trött- så jag mutade med en godis emellanåt så kom vi hem ikväll också. En timma efter att vi hade gått! Härligt!
 
Ätit gott grillat som pappa G gjort och jag somnade med Lisa när hon somna och gary somnar med Ally nu. Och jag ska lägga mig också. Helt slut är vi idag :) Upp tidigt imorgon för att först skjutsa Gary till centralen och sen svärföräldrarna till Säve.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0