Liten mus i mitt hus

Idag klockan 18.30 bestämde jag mig. Jag bar upp en madrass från källaren till ally's rum. Skruvade ner Lisas spjälis och ska ta upp sen till vinden imorgon. Bäddade istället madrassen till Lisa med gosedjur och filtar så att kanterna runtom blir mjuka.

Hon somnade på 3 röda, men nu när jag suttit nere hör jag först att ngn tassar på golvet i hallen uppe .. lampan speglar henne mot väggen i trappan så jag ser henne .. trollhår .. jag går upp och hon står precis still vid grinden- vänder när hon ser mig och knatar in igen och lägger sig på sängen. Somnar - och jag går ner igen. Å jag lovar att hon är det sötaste som finns .. små knatande lite trötta barn. Ljuvligt. Hursom- 5 minuter går och jag hör tassande igen .. går upp och hon står vid grinden , ler och går in igen. Så nu sitter jag här på golvet och hon tittar upp med jämna mellanrum. En vanesak dethär.. jag hoppas det går vägen.

Hon får gärna komma in till oss inatt - hellre att hon kommer själv och jag halvt vaken kan lyfta upp henne, än att jag måste gå in och hämta henne och väcka Ally på köpet.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh så gulligt!! Det ÄR verkligen det sötaste som finns; barn som tassar runt i pyjamas.

2012-11-27 @ 00:14:15
URL: http://babyhappiness.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0