Mysdagen å resan

Idag var det tänkt att jag skulle ner på stan med Ally och byta lite julklappar och titta på lite annat. Och boka resan med gary. Men fröken har jaft över 38 grader idag så va har vart inomhus hela dagen. Hon har varit så mysig och lite trött och gått omkring med en napp i munnen och två i händerna snuttisen. vandrande utan mål- när hon kom till mig var det kramis och gosis och sedan vidare igen :)

Så Gary bokade själv. Så nu är det klart och jag kan knappt tro det själv. Men bättre sent än aldrig trots att det är ca 3 veckor kvar tills vi åker nu då :) 16 januari åker vi och kommer hem 25 februari. Thailand, 1 vecka i hua hin för att ja ska landa med Ally å se hur hon funkar och vänder timmarna rätt.. sen åker vi vidare till Koh Lanta resten.  Åker tillbaka till Bangkok nån dag innan flyget går den 24e eftersom det går så tidigt på morgonen.

Jag valde mellan två alternativ som gary gav mig nu och det jag valde var en uppdelning av resorna. En extra mellanlandning. 6hx2 istället för en lång resa på 11 h. Tror det känns bäst för Allys och mitt psyke :) Så kan hon gå omring på flygplatsen emellan.

Så- nu är det shopping som gäller för min del och hotellbokning för Garys del. Jag har idag beställt en enkel svart bikini med hipsters från H&M vårkollektion. Å imorgon om Aly mår bra ( annars kanska pappa Gary kan ha henne hemma så kan jag åka själv ) så drar vi ner på Åhlens där jag sett alla sorters UV dräkter. Har en hemsida ja ska jämföra priser med.  Vi ska åxå ha en bilstol till taxibilarna där nere...ja ska köpa gympaskor åxå. Något enkelt. Till Ally. En flytväst åxå.
Alvedon och nässpray för en 1åring...solskydd...what else?

Hur gör man med välling? Ett storpack som väger ton? Eller bara några påsar? Jag måste kolla hur länge en påse räcker.

Svärmor och svärfar funderar på att komma ner till oss efter deras rutt till London nu i januari och det vore ju trevligt!

Nepp- nu ska jag lägga mig. Får ju säkert inte sovmorgon imorgon heller. Jag måste boka vårdcentral.

Natti Natti

p.s Min förkylning är bättre tackar..tur. Annars blir ju inget gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0