egoboost

FYI. Såhär pratas det om mig på avdelningen.
 
Patienter:
 
"Nämen är du student- du är ju otroligt självständig!"
 
"Inte kan man tro att du är student, du är väldigt duktig!"
 
"Gillar du ditt yrkesval? Du ser ut att trivas!"
 

Personal:
 
"Va? Är du student? Jag trodde du börjat arbeta här!" (sagt när jag gått på avd ca 6 veckor...)
 
"Du sköter dig mycket bra ;)"
 
"Du är verkligen duktig!"
 
" Du kan gå ut i arbetslivet närsom nu!"
 
" Maria är otroligt duktig, hon klarar sig bra själv"
 
Jag minns för jag har innerst inne sugit åt mig som en svamp. Lite egoboost.
 

Kommentarer
Postat av: Thomas

Du är superbra!!!!!!

2012-10-19 @ 07:24:27
URL: http://thomassimonsson.blogg.se
Postat av: Anna-Karin

Vad glad jag blir, när jag ser att du uppfattar hur BRA du är, även på jobbet. Du, och dina syskon också, har en antagligen medfödd känslighet, som gör att du funderar över vad du gör, hur du gör det, hur människor mår i den omgivning, vad du har för ansvar för det etc. Det är en ibland deprimerande känslighet, MEN den är oftast en tillgång! Runt omkring oss har vi ju många exempel på motsatsen: människor, som aldrig stannar upp, aldrig väntar på dem som halkat efter, aldrig släpper in eller fram någon annan. Ibland är den attityden bara ett skal, som döljer osäkerhet och rädsla, men effekten blir ofta densamma ändå på omgivningen. Dina känslor är äkta och dem ska du inte skämmas för, när du känner dig otillräcklig. Din känslighet, uthållighet, ditt goda humör! och din stora omsorg om oss alla är en stor tillgång för dig och för oss! KRAM, faster

2012-10-19 @ 09:07:48
Postat av: Pia

Så roligt att du får positiv feedback Maria!! Det är NU det verkligen lönar sig, allt slit, allt plugg! Härligt att du nu är där du ska vara! Stor kram och sug åt dig allt! Tack för att du delar det på bloggen för då får vi också chansen att haka på berömmet. Man glömmer alltför ofta bort den där vardagliga feedbacken. Men jag tycker verkligen från hjärtat att du är fantastiskt duktig och jag är glad att du äntligen "out there" så du får visa vad du kan och varför du vill arbeta med detta. Stor kram, älskar dig!!

2012-10-19 @ 09:23:35
URL: http://simonssonscasa.wordpress.com
Postat av: Frida

Den positiva feedbacken förtjänade du verkligen! Det har verkat tungt med praktikveckorna och tankarna och frågorna om man ska räcka till eller ej. SÅ skönt att människor runt omkring dig märker hur hårt du jobbar och vad bra du gör ifrån dig. Du är en förebild Maria!

2012-10-23 @ 13:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0