The Open 17:1

Nu är Open igång. 
När jag anmälde mig till detta var det top 5 i klubben  som hade anmält sig. Först tyckte jag det skulle bli pinsamt att vara med pga det. Men sen tänkte- varför ska det hindra mig!? Så jag anmälde mig- och flera efter mig senare. 
 
I hegen var det första omgånge, första woden. Alla kör samma: 
 
10 hantel-snatch
15 burpee- boxjump- over
20 hantel snatch
15 burpee. boxjump- over
30 hantel snatch
15 burpee- boxjump- over
40 hantel snatch
15 burpee-snatch- over
50 hantel snatch
15 burpee- box- jump- over
 
Allt skulle hinnas med på 20 minuter. Hann man inte på 20 minuter registrerades antal repetitioner som hanns med.
 
DVS 150 hantelsnatch totalt, 85 burpee-box-jump.
 
Hur gick det? Nu i efterhand skulle jag gjort annorlunda. Jag kunde möjlighen klarat det. Men jag gick ut lite långsamt. Jag gick ut med inställningen att inte klara det, och fann ett lugn i det iofs. 
Jag är såklart jättenöjd ändå. Jag körde RX- dvs jag skalade inte och gick ner i vikt utan höll den vikten som var bestämd.  Jag klarade 128 snatchar av 150, och 75 burpee-boxump-over.
 
Nu till helgen kommer nr 2, släpps på fredag. Spännande! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0