Funderingar

Jag funderar mycket på nya jobbet. 
Idag så jag till en patient, den första,  att jag sagt upp mig och kommer sluta... " åh... då blir det natten för mig nu då..."
Mistänket fler kommentarer som den. 
På något vis finns det en hatkärlek. För min del. För mina patienter kan jag nog med självförtroende säga att det bara finns kärlek till mig. Jag gör allt för mina gubbar och gummor. Även när jag inte vill det gör jag det. Men jag skäller också på dem.  Vi känner varandra väldigt väl. 
Jag vet att de är tacksamma. 
Det är inte bara med glädje jag lämnar... jag inser att det är ett måste absolut! Men det gör det inte enklare. det finns pärlor. Och det finns pärlor bland mina arbetskamrater. Många pärlor och jag kommer vara mycket ledsen över att lämna dem. Men det är så- jag är klar med detta ... inte sagt att jag aldrig kommer återvända. Men jag är klar nu. jag har haft många utskrivningar det sist och vi är stabila i teamet för nu- men det är liksom för sent för mig att det ordnar upp sig lite. 
Jag orkar inte ta en vända till. 
 
En bra dag iallafall på jobbet idag! Nya patienter för inskrivning och jag älskar att möta nya patienter med anhöriga, första mötet- så viktigt för förtroendet! 
 
Träningen sen ikväll var bring- a - friend och jag fick lite otippat med mig min körledare som var sugen att prova! Säg såhär... hade detta varit min prova-på omgång hade jag ALDRIG fortsatt ha ha! Så jobbigt idag! 
 
A . Utfallsteg med skivstång 5/5rep, 4 omgångar.
Jag körde med två andra tjejer som jag inte känner så väl ( de nya gick samtidigt igenom övningarna med coachen) och de la inte på så mkt vikt på stången. 
De la på 10 kg utöver 15 kg stång och stannade på det hel vägen. Jag ökade till 25 kg utöver 15 kg stång så 40 kg, kändes ändå bra. Hade tagit mer om jag kört med ngn jag kände där :)
 
B. AMRAP ( as many reps as possible )  3 stationer, 6 minuter på varje station, vila 2 min mellan.
1. 10 utfallsteg med vikt OH ( over head ), 10 situps, 10 boxjump 50/60 cm
2. 10 wallball, 10 KTE ( knees to elbows i riggen) 10 burpees
3. 10 goblet squats ( med kettlebell) , 10 KB-svingar, 10 armhävningar.
 
Jag började på station nr 1, tog 15 kg vikt OH . Den stationen gick bra, men det va ju den första! Sedan gick det utför för fy så trött jag blev under nästa. 10 första wallballs gick bra även om det kändes bra i benen, KTE går bra men jag har inget flow- jag måste stanna upp och det tar tid och kraft! Jag behöver inte gå ner och köra enkla utan jag hänger hela tiden i ryggen men det flyter inte på. Blev så trött efter varv där. Det rann bokstavligt talat svett nerför hela mitt ansikte. Ingen luft därinne idag heller.
Sedan på station tre fick jag gå ner till 10 kg KB vilket jag aldrig gör. Men jag orkade faktiskt inte idag! 
Så- jag kämpade på och gav inte upp, bara sänkte "kraven" litegrann. det är det jag gillar med crossfit. Det kan vara jobbigt även om man sänker vikter ... om man känner sig trött, seg så måste man inte köra på allt man har! det blir bra träning ändå!
Min favvocoach idag på måndagar. Alla har vi nog en favvocoach och min är måndagscoachen :) 
Typ 95% av alla som tränar har tisdagscoachen som favvo men inte jag. Visst han är super också. Ingen är dålig direkt, men några är mindre bra. Men en favvo är en favvo :)
 
Imorgon dock ska jag köra med tisdagscoachen och man måste boka honom snabbt som tusan för han är så populär så hans pass försvinner DIREKT! Jag kan aldrig köra med honom annars pga kör och så på tisdagar. Men nu under uppehåll så går det bra! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0