Måndagspass

Men min måndagsfavorit!
 
TEKNIK: 
A1, Teknik i bar-MU. Man ska kunna ca 5 CTB för att gå vidare till detta och det gör ju inte jag så jag gjorde...
A2, Hantelrodd 5/5 rep vila 60 sek, sedan windmills 3/3 vila 60 sek. 4 varv, 
 
Jag valde 17,5 kg hantel för 20 fanns inte. Men nästa gång ska jag sno 20 kg snabbt för nu börjar 17,5 kg bli lite för "lätt". Windmills valde jag 14 kg kettlebell. 
 
WOD: Open 16:3 ( tydligen något kval inför en tävling som leder till en annan tävling. Fråga mig inte jag fattar ingenting ha ha ) 
I vilket fall. 16:3 innebär:
AMRAP 7 minuter
10 snatch 25/35 kg
3 bar-MU ( skalning 6 CTB, 6 Pullups ( gummiband gick bra) , 6 ringrodd.
 
Jag valde 20 kg på snatch, delde upp i 5 /5 i lagom takt, fixade inte 10 st på raken.  Sedan gjorde jag kippade pullups varje varv. Blev uppdelat 3 st och ner och sen 3 st igen. Jag är ändå nöjd! 
 
Sedan efter la han in värsta tabatan jag gjort.
4 minuter:  20 sek jobba 10 sek vila: 
1a övningen utfallshopp ( inte steg utan hopp) 
2a övningen squatjump
Varva ...
 
Jag kan säga såhär.... mina lår ville inte vara med. Jag ville det- men inte mina lår. Det var s.å. jobbigt ha ha! 
Efter det kom en tabata mage som vi kör ibland. Mer på en vanligt jobbig nivå! 
 
En bra och väldigt produktiv dag, jag är så trött nu. Kommer sova gott inatt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0