Advent

Så blev det advent. Noll feeling. Jobbar mycket och hinner inget. Men ledig förmiddag resulterade i att allt kom upp idag! Allt och allt- så mycket är det inte :) jag hade tänkt byta ut mycket iår till mer vitt/koppar. Men har inte hunnit- och jag jobbar på att underlätta min mentala hälsa så jag beslöt mig för att det jag har duger utmärkt! Jag beslöt mig också för att tre av sex adventsstjärnor får nog hänga snett i fönstret- helt omöjligt att få de raka haha! Allys uppgift blev att dekorera adventsljusstakarna med levande ljus- gjorde hon med bravur. Hon hjälpte mig också så att de båda stjärnorna i fönstret hängde lika- söta ally står och mäter med tummarna -" liiite högre mamma" -" liiite lägre mamma" :) vi tog också fram lite småpynt vi köpt på second hand tillsammans. Att få sätta fram sådant man skälv varit med och köpt- det tycker de är roligt! 

Sedan åkte vi till goa svärisar i Alingsås för den årliga tomteparaden. Go middag och fika, ute var det kallt ned kläderna höll måttet för flickorna! -4 grader, båda hade ullstrumpbyxor , byxa, tröja, fleecetröja under overall och hacka/termobyxa. Båda hade kavatskor på fötterna. Ally var hur varm och go som helst när vi kom hem igen, Lisa var lite lite kall om fötterna, men hade inte gått lika mkt som ally, i övrigt varma och det är skönt att veta! 

På vägen hem svängde vi om Lill-Ica och jag köpte en liten mini julstjärna och en amaryllis. Skulle ha chokladkakender men de var slut- får fixa det imorgon istället. 

Nu ska vi krypa ner. Mer feeling nu iallafall :) ser fram emot december! 

Lisa i tomtens famn! 

Lyssnar på julsånger, ally sjunger med ;)

Väntar på tomteparad:


Adventsbilder;







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0