adventskalenderpresent

Jag är sen med advent iår. Jag som skulle va tidig :) så är det ibland. Något jag är tidig med är julklappar/födelsedagspresenter till flickorna. Check och check innan dec börjar. Känns skönt och kul! 

Iår kör jag på adventskalender med presenter. Gjorde det med ally vid 3 år och 4 år men har pausat två år. Nu var jag motiverad igen. Jag är faktiskt nöjd- hittat bra saker, billiga och inte bara "skit" utan användbar saker. Varannan dag får de, inte varje. Dels för att jag i te kan motivera 48 julklappar, och dels för att lära sig vänta och glädjas med den som får öppna dagens. Blir nog bra! 

Jag hade två fina hos mig ikväll och vi slog in paket , drack ett glas vin och lyssnade på julsånger. En skön kväll efter två jobbiga dagar på jobbet ! 

Något som inte var roligt var när flickorna skulle borsta tänderna- jag är hos Lisa med pyjamas och ally i badrummet. Plötsligt säger ally "ehm mamma..!" Jag går in i badrummet- blandaren på högsta flush i handfatet och spaken/ regleraren ( vad heter det??) håller ally i handen. Kaput. Det är fredag kl 20.00 och jag får inte stopp på vattnet från blandaren. Yeah party. 

Kvinna som jag är ringer jag min man. Stäng av vattnet säger han. Ok säger jag, Så nu stänger vi av och på vattnet varje gång vi behöver det. Ska se imorgon om vi kan stänga av flödet till bara den blandaren. Och köpa ny blandare givetvis :) 

Trasig blandare: 

Myskväll:

Adventskalendern är uppe! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0