Sol och bryggeri

När jag kom hem drog vi ut en sväng i trädgården. Jag rensade sista rabatterna vid häcken på uteplatsen och satte sen ut våra loungemöbler. Härligt! Och flickorna hoppade studsmatta tillsammans. Efter det var det dags för Lisa att leka med sin kompis Lisa. Smidigt. Ett namna att ropa och två som kommer :) Jag, Ally och Gurra drog iväg på ärenden under tiden. Vi åkte till rusta för att kika matgrupp till uteplatsen, den vi hade förra året var en gratisvariant som var tillfällig lösning. Besöket på rusta blev kort, vi var överens. VI hade ett paket med 4 stolar och ett runt bord vi riktat in oss på. Dock tyckte vi bordet var för litet. Intill stod ett annat paket med bord och fyra stolar. Vi gillade inte stolarna men vi gillade bordet då det hade två iläggskivor man lätt klickade på kanterna vid behov. Så- vi högg tag i en personal och frågade om vi inte kunde få ett paket med den ena bordet och de andra stolarna? Jovisst- service på rusta. Han ordnade ett nytt paket till oss med 4 stolar och det bordet vi ville ha. Hämtas i vecka. Blir fint!

Stolarna;

Bordet;

 
Sedan åkte vi en sväng till Garys bryggeri, Beerbliotek. Jag har aldrig vart där, ligger i sockerbruket, röda sten. Mysigt! VI åkte ockstå förbi nya lokalen de ska expandera till, ligger i Sandarna. Intressant och bra för mig att ha lite koll på detta.
 gary fastnade såklart, what else, så Ally och jag hängde lite runtom och kikade på konst, det var någon form av "konstutställningsdag", mycket folk vid röda sten.

Allybus vid bryggeriet - stenkast från fina bron! 



 
Väl tillbaka hämtade vi Lisa, var ute till sen kväll och lekte, myste och grillade. En underbar vårdag och jag hoppas på lika imorgon med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0