Dröm och verklighet

Hej!
 
Jag blir mycket sällan sjuk. Typ aldrig. Jag har inte tid, och tid finns inte att vila. Med en egen företagare till man som måste jobba så är det bara att pallra sig upp och fortsätta ta tag i vardagen och barnen trots feber, hosta och snuva. Därför blir jag aldrig sjuk. För jag är så sjukt trött nu.
 
Igår fick jag vila på dagen innan jag hämtade barnen på skolan. När jag hämtade Ally grät hon, hade hemskt ont i magen som hon själv sa. Suck. Denna difusa magsmärta. Ingen feber igår. Fick en smärtgenombrott på kvällen med, somnade gott, ropade två ggr i sömnen men sov. Inget ledigt för mig idag- Lisa hemma och Ally hemma och Gurra jobbar eftersom jag inte går på kören. Ally hängig. Playdoh efter frukost- barnen leker mamman stirrar, sen behövde vi luft- gick bort till bäcken där vi hängde ca 20 minuter sen fick ally ont i magen. Hem och laga lunch som hon inte äter, tittar på tv igen då... detta tv-tittande när jag inte orkar aktivera. Efter några timmar nya tag- jag tar ner halsbandspyssel och pärlplattor- ally tempar 38,5, jag tempar upp igen. Hemma imorgon- men då får Lisa då till skolan iallafall.
 
Jag längtar tills jag får lägga mig. Ca 3 timmar kvar. Kanske att ally vill vila middag imorgon om jag har tur. Annars blir det väl tv imorgon med. Jag får panik. Känns som vi andas samma sjuka luft dag ut och dag in. Samma leksaker på golvet som jag inte orkar plocka upp, ingen tillstymmelse till att känna mig piggare. Något litet positivt och sen negativt... och middagar som ska lagas, tvätten växer också.
 
Viljan att fixa kanske finns men inte orken, inte kraften. Orkar knappt gå upp för trappan, knappt promenera till bäcken. Jag hoppas på bättring snart. Återhämtning.
 
Men jag kör liksom på, finns ingen anledning att påpeka att jag faktiskt inte mår så bra för det gör ingen nytta. Gör inte bu eller bä. Så. Alvedon och nässpray och strepsil helt enkelt.
 
Vad jag längtar efter i denna situation. Att vara sjuk innan barn, ligga i sängen hela dagen, kunna återhämta sig, titta på en serie eller två. Men så är det inte. Nu får jag lägga mig när barnen lagt sig vid 19.30. Titta på serie då efter en varm dusch och en kopp the. Somnar in i 4,5 minut av serien. Får väl räknas som godkänt :)
 
Jag får ända tacka basillusk-guden (och modersmjölken) som haft min mans yrke i åtagande och givit mig så bra immunförsvar som jag vanligtvis har. För en mamma kan inte va sjuk. Det märks.

Kommentarer
Postat av: Annika

Ha inte dåligt samvete för att det blir mycket TV tittande när ni är sjuka. Låt barnen titta och passa på och sov lite själv under tiden. Du kommer orka ta tag i hela huset sedan när du är frisk igen. Kram och Krya!

2015-03-03 @ 18:47:49
Postat av: Anonym

Stor kram från en mamma till en annan <3 Kanske barnen kan hjälpa till!? Ally är ju så stor nu, men hon måste ju förstås bli piggare själv först, lilla hjärtat!
Säger som Annika....använd tvn, plattan och andra spel. Huvudsaken att du får vila och bli bättre. Utan dig, som är mamma i familjen, så är familjen halv ju. Så ta hand om dig! Önskar vi bodde närmare, då hade jag kommit och hjälpt dig!! Stor kram

2015-03-05 @ 08:26:20
Postat av: Anonym

Åh det är jag som skrivit ;)/Pia kram igen

2015-03-05 @ 08:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0