Från semester till semester

Nu är vi hemma och har varit det i 5 dagar, jag har tvättat kläder nu i fem dagar. Vi har ingen torktumlare he he. Det tar lååång tid. 
 
Att packa till resa är ett fenomen. Upp på vinden och rensa sommarkläder som blivit för små och sommarskor som blivit för små ( ally hade sandaler där henne stårtå så snyggt stack över kanten, men som den totalt ointresserade fashionista hon är brydde hon sig inte ett jota om det :) Vi köpte sedan ett par i plast med platå. Skönt. 
 
I vilket fall- rensa på vinden, tvätta upp allt innan resa, packa och packa om och slänga det vi inte tog med i ett hörn och hoppas att det mystiskt hamnar på sina platser medan i är borta. Så är ju inte fallet utan det ligger sommarkläder i varje hörn i huset! Väl hemma, hälla ut alla kläder i tvättstigan ihop med 10 kg sand och tvätta om allt igen och igen upp på vinden och packa om. Svettigt. 
 
Men nu så är vi i fas igen. Och med tanke på att våren snart är här funderar jag på att strunta i att lägga upp kläderna på vinden utan låta de ligga kvar i källaren i de fina högar jag gjort. Det äri vilket fall så skönt att komma igång att rensa efetr resa och få bort allt " resigt" och börja vardagen igen. 
 
När jag kom till jobbet i måndags och öppnade mina jobbmail fick jag ett mail om sommarsemester som skall vara inne och klar innan denna veckan är slut. Igen ro och ingen vila :) Det lutar så sen semester för mig iår vilket är lite tråkigt med tanke på skolan för Ally, mina sista semesterveckor , eller iallafall min sista vecka då blir när hon börjat skolan. Vi förlorar liksom lite tid ihop när den sena semestern blir av. Men å andra sidan kan det vara skönt att bara gnola hemma en vecka, pyssla, städa och göra lite egna saker för mig själv innan hon ska hämtas. Planerna för sommaren är lite lösa  ännu- mer om det i ett annat inlägg. Cliffhanger. 
 
Jag är iallafall mycket glad för våra tre semesterveckor vi haft nu, sköna dagar, kärlek och glädje. Jag är tacksam över att vi kan åka iväg som vi kan. Ödmjuk. För det är inte en dans på rososr överhuvudtaget- vägen dit under året. Det är mycket jobb och slit. Värt det? Absolut! Att få ett avbrott i tråkiga månaden februari är så skönt!  
 
Nu är det dags att se ikapp lite serier med Gurra. TTYL. 















 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0