Måndagsträning

Idag var jag inte på G. Förklaring kommer. I vår Box finns ingen luft. När man kommer in slås man mot en vägg av svett, unken doft.
Jag blev trött direkt! Såg även på passet före att det var ett långt flås-pass idag.

TEKNIK:
- MU, teknik. Om man behärskade det fick man öva teknik.
- HANTELRODD. 5/5 reps, 4 set. Min vänstra arm är svagare än höger. Jag ökade ändå vikten idag till 20 kg/hantel. Segt på vänster men det gick!

FLÅS:
Stationsträning i 36 minuter, ingen vila. 3 min på varje station och direkt vidare till nästa. 3 varv.
1. 2 MU ( muscle up) resten av tiden roddmaskin.
2. 2 L-pullups, resten av tiden ski-erg
3. 2 CTB ( chest to bar) resten av tiden assault bike
4. 2 pullups , resten av tiden shuttle run.

Jag skalade CTB med två lättare gummiband ihop, resten skalade jag pullups och varierade med två olika gummiband. Jag fixar med svart gummiband vilket hos oss är det näst minsta, alltså näst jobbigast. Skalade man skulle vi göra 4 st istället för 2 st. Vi skulle även ligga över ett visst antal siffror på assault bike och rodd och vår coach hängde över våra axlar - det va s.å jobbigt!

Men jag blev så trött, mycket kondition idag och ingen vila, mycket mjölksyra i armar och ben och jag blev sur på mig själv att jag blev så trött!
Sista varvet va inte kul.

Men nu blir det vilodag imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0