Söndagen

Trots mitt förra inlägg där jag låter som häxan surtant så lever jag ett gott liv med mig och min familj. Jag är mycket lycklig, jag har en härlig relation med min man och mina barn, jag jobbar så lite jag kan och jobbar på när jag är där, jag får ihop vardagen med barnen mannen, träning och chill. Min bästa tid är nu.  Livet fungerar!
 
Idag började vi med träning såklart! Jag såg över mina pass sedan jag började. Mitt första bokade pass var 21 maj och det är 6 månder sedan. Jag har snittat 4 pass / vecka sedan jag började Härligt! Jag både känner och ser att jag blivt starkare. Idag märktes det. 
 
TEKNIKDEL:
BACKSQUATS  5  set, 5 rep och vila 2 min mellan. Här tog jag i slutet 50 kg, fixade 4 rep på det i de två sista setet Tidigare har mitt PB varit 48 kg och endast en rep, det var i slutet på aug. Så mycket händer! Nytt PB idag alltså!
 
ROLLUTS:  5 set, 4-7 rep. Här använder jag gummiband runt om stången, det minsta ( alltså jobbigast för mig ) gummibandet. Klarar av att hålla kroppsformen, bålen bra. Gjorde 5 reps varje set men det är tungt! Min coach kom fram och kikade på hur jag höll bålen och berömde, hon undrade också om jag hade skoliosrygg ( vilket jag har ) och att det syns nu mer när jag börjar blir stark! 
 
AMRAP 12 MINUTER:
 8 TTB ( toes to bar )
10 utfallsteg med 15 kg vikt ovanför huvdet med raka armar
12 DU  ( dubbelunders, hopprep med dubbelsving på varje hopp )
 
Jag räknar sällan varven jag gör på AMRAP, jag bara kör. Jag fokuserar på vad jag vill klara av. Här ville jag  klara av alla TTB vilket jag gjorde, utan att skala. Jag viktade 15 KG varje utfall och jag hoppade 12 DU varje varv också. Kort sagt en svinjobbig AMRAP. Jag fixade alla 12 DU kanske 2-3 varv, sedan kan jag inte hålla igenmer utan börjar läcka (  som jag också skrivit tidigare.) Då måste jag dela upp hoppen i tex 6 DU, vila lite och 6 DU. 
Men det gick bra och hur gött som helst när det va klart! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0