Ledig dag

Idag var vi lediga, loppan och jag. De drar sig alltid och myser länge innan de är hungriga på morgonen. Hon vaknade 08 ( ovanligt tidigt för att va lisa) och drog sig ner för frulle vid 10 först 😊

Hängde lite hemma och donade innan jag lunchtränade mellan 12-13. Ally slutar 13.20 så det passar perfa! Har vi kvällen ihop sen.
Planen va att åka och köpa hö till marsvinen. Köper på en liten djurpark ngra km från oss, i bergsjön. Betalar 80kr för 8 kg hö där! Nu sålde de inte för tillfället idag - hade kaninpest så typiskt! Så vi fikade mellis istället där och åkte sen till djuraffär och köpte 4,5 kg hö för 159kr 🙄 men vi var tvungna.

Väl hemma lekte vi skola, ganska länge! Ally hette snöflinga och bodde på snöflingevägen i Varberg i leken 😄 motiverade Varberg med att det snöar så mycket där. Öh okej. Haha! En härlig stund med lek.

Sedan gjorde jag egna köttbullar med mos, gurka och rårörda lingon till middag som flickorna slukade! Så roligt! Tom lisa åt!! Halleluja!
Vi provade igenom skor och det visade sig att ally inte har allvädersstövlar eller extra regnstövlar, eller fodrade stövlar. De var för små! Grattis mamma. Upp på vinden och spara till Lisa som kan ha de om 100 år känns det som! Växer låååångsamt.

Det blir att hålla lite utkik helt enkelt.
Imorgon är vi lediga igen- inga planer. Köpe födelsedagspresent till kompis till ally bara.
Sjuk helg igen den som kommer.
Förra helgen var det ett barnkalas för lisa både lördag och söndag och handboll för ally, utgång för mig och flytthjälp.
Denna helgen är det handboll på lördag, barnkalas för lisa och pyjjeparty för ally samma dag och jag jobbar 😄
Söndag är det barnkalas för ally och jobb för mig.
Oh happy days. Gary ror nog det i hamn. Får vi hoppas.

På väg till Galaxen och hämta hö!
Som blev fika istället 😊
Och lekplats-lek!
Full koncentration i "skolan" 😍
Lisas uppgift var att måla!
Ally a k a snöflinga's uppgift var att skriva saga!
Mycket goda köttbullar med egen brunsås till middag idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0