Jobb och träning

Vi är så sjukt underbemannade just nu att vi inte vet om vi ska skratta eller gråta. Vi är bortom allt " får vi ens ihop det" utan bara liksom kör :) 
 
Vi är ju 6 team med 1-5 ssk i varje team. Plus äldreboende och korttidsboende och LSS-boende. Där är många ssk sjuka. Vi i HSV har många ssk sjuka. Bemanning -ssk kommer in som blir sjuka. Alla är sjuka...vi får boka av och boka av och hjälpa och boka av och flytta fram. Och Inget oväntat få hända för då fallerar den lilla plan man hade. Som idag. Jag är själv i mitt team pga sjukdom, bokat av så att jag klarar mig OM inget händer. Men givetvis händer det något vid 09 på morgonen som påverkar hela min dag. Akuta fall som tar hela dagen att klara upp då jag är ensam. Och jag får boka vidare besök från idag till imorgon som inte hjälper mig alls då jag är själv imorgon med :) Får sen reda på att den lilla skara ssk vi var imorgon minskats under dagen. Så jag får boka fram till nästa vecka för att kunna vara behjälplig att hjälpa de andra. Alla får göra så. Galet. Jag slutar 14 på fredagar, men det tror jag knappast går imorgon heller :) 
 
Jag åkte hem utan att veta bak eller fram. Med vetskapen om hur morgondagen kommer att se ut. Inte vacker. 
 
Så det va skönt att byta om och åka och träna ur sig litegrann!
 
Teknik:
1. TEKNIK i TGU ( turkish get up ) DVS du ligger på golvet och en kettlebell i handen upp i luften med rak arm. Med rak arm skall du ta dig upp från liggande till stående utan att släppa din kettlebell. När du står upp skall du tillbaka ner till liggande- fortfarande hållande din kettlebell med rak arm. Där har du gjort en rep. 
 
ELLER
 
Om du behärskade tekniken i TGU skulle du bygga upp till max i kettlebell så att du klarade tre omgångar på raken. Jag fixade 14 kg, men det va tungt och armen vacklade litegrann. 
 
2. WOD, 30 minuter. 
10 TGU, 10 cal rodd
10 TGU, 10 cal assult bike
10 TGU, 10 längder shuttle run
10 TGU, 10 cal ski erg
... Börja om...
 
Jag tog och skiftade TGU med 8 kg resp 10 kg kettlebell. Jag hann med 2,5 varv tror jag, ca 95 st TGU! Phust. Men jag flåsade på, var rätt snabb. När jag hade 8 kg kettlebell skyndade jag på lite extra. 
 
Så, barnen badar. Jag skall strax duscha. Har vart och köpt en snowracer i vår lokala köp/sälj grupp till barnens glädje. Får invigas imorgon tror jag! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0